Entrada destacada

dimecres, 9 d’octubre del 2013

Peña Rueba. A l'altre costat del Gállego.

La setmana passada un company va venir per escalar a les "meves terres", així que, aquest cop he estat jo qui a anat a les seves, i com que Riglos ja m'ho conec, l'hi he demanat que m'ensenyes el que hi ha a l'altre costat del riu: Peña Ruaba o Rueba (tothom li fot com vol).


Hem fet tres vies en dos dies: la Make, la Inazio Cinto i la Toño Ubieto.


La Make travessa un impressionant sostre on millor tenir una bona tècnica d'Ae o sinó fareu un curs accerelat de pedals. La resta puja per murs ben xapats però amb algun pas picantó de tant en tant. Està clar, que ens hem agafat a tot el que desplomava una mica per que el que jo volia eren escalades d'amor.


Les altres dues: la Inazio Cinto i la Toño Ubieto, si que són autèntiques escalades d'amor (2.0), així que he apretat una mica més i per molt poc no les trec en lliure (un A0 m'ha estroncat el punt vermell), llàstima!!


La roca en general és molt bona en les tres vies i típica de Riglos, tot i així, caldrà estar atent en algun que altre lloc. Cintes a dojo amb algunes de llargues. Reunions totes elles rapelables i segons la longitud de la corda haureu de fer-n'he més o menys.


Nosaltres per això, hem baixat caminant per la Ferrata Sud sense cap tipus de problema encara que és aconsellable fer-ho amb llum de dia.

Apa! Fins aviat i ...aquests aragonesos són tant macos que m'han donat un Shunt i un costipat de franc, jeje!!