Entrada destacada

divendres, 3 de maig del 2013

Estat Lliure al Peladet Orinetal.

Aprofito aquests magnífics dies de primavera per perdrem en el preciós llogaret de Rúbies. Avui m'he descidit per l'Estat Lliure (vejam si arriba) al Peladet Oriental. He de confesar que m'ha sorprès gratament la via, segurament per què m'ha sortit tota en lliure i sense clavar, però té alguns llargs realment bonics (L4, L5 i L11), llàstima de les feixes, això si.


En general els espits costen de veure i m'ha costat trobar la continuació de l'últim mur (just darrera un grup d'alzines). En l'últim llarg (L11), des de la reunió NO es veu l'espit i seguint l'instint he obert una variant en lliure per l'esquerra (sabina seca) i sense clavar. Si es vol fer per la variant no cal portar claus, si es vol fer per l'artificial SI que cal clavar. Tingueu-ho en compte.


La roca variable en general: molt bona en els trams escalables i pedra solta a les feixes i trams fàcils, només cal vigilar en l'entrada i sortida de l'R10 (blocs). Jo he passat amb tascons, friends (fins C2) i aliens, els claus els duia però no els he usat i no us oblideu un grapat de bagues sabineres. Fletxa a l'inici i a mitja via.


Apa! Fins aviat i ...llegiu bé la roca sinó ho podeu trobar més difícil del que és (L4).